Pozbadz sie bolu piet na dobre dzieki wkladkom zelowym Scholl GelActiv

    Pozbądź się bólu pięt na dobre dzięki wkładkom żelowym Scholl GelActiv

    27 mar 2020

    Ból stóp jest przypadłością, którą wiele osób często próbuje ignorować, wierząc, że od czasu do czasu trzeba się go spodziewać. Lecz jeśli ból stóp nie opuszcza Cię od jakiegoś czasu, może powodować problemy w kostkach, kolanach, a nawet biodrach i dolnej części pleców.1

    Pozbądź się bólu pięt na dobre dzięki wkładkom żelowym Scholl GelActiv

    Ból pięt i kostek: cała prawda

    Stopy są bardzo złożoną i istotną częścią ciała – warto zatem z bliska przyjrzeć się temu, w jaki sposób zaczyna się ból i co można zrobić, aby sobie z nim poradzić.

    • Naucz się identyfikować powszechne przyczyny bólu stóp, począwszy od kwestii genetycznych po złe decyzje
    • Dowiedz się, jak leczyć szereg problemów ze stopami lub aktywnie im zapobiegać

    Co powoduje ból pięt i kostek?

    Pięty i kostki są stworzone, aby absorbować wstrząsy i dźwigać ciężar Twojego ciała, kiedy chodzisz, biegasz czy podejmujesz jakikolwiek wysiłek fizyczny. Zatem ból pięt i kostek może dotknąć każdego, na każdym etapie życia, a czasem może również samoistnie ustąpić.1

    Czynniki genetyczne, takie jak płaskostopie czy wysokie podbicie mogą powodować nieprawidłowy ruch stóp, który z kolei może prowadzić do ich bolesności.2 Kwestie związane ze stylem życia, źle dopasowane obuwie, nadwaga czy intensywne uprawianie sportu, mogą zwiększać ryzyko bólu pięt i kostek. Ból częściej występuje też u osób starszych oraz cierpiących na inne schorzenia.3

    Nie musisz jednak godzić się z bólem stóp i uznawać go za normalny element życia codziennego. Dzięki odrobinie dodatkowego wsparcia możliwa jest eliminacja źródła bólu pięt.

    Przydatne wskazówki dotyczące radzenia sobie z bólem pięt i kostek4 

    • Po długim dniu na nogach warto pozwolić stopom na odpoczynek i regenerację.
    • Do bolącego miejsca co 2-3 godziny przykładaj okład z lodem lub worek mrożonek na maksymalnie 20 minut.
    • Noś buty na średnim obcasie, do 3 cm, z dobrą amortyzacją pięt i skutecznym wsparciem dla podbicia.
    • Zminimalizuj chodzenie lub ćwiczenie na twardym podłożu.
    • Wykonuj delikatne ćwiczenia rozciągające.
    • Stosuj poduszki pod pięty lub ochraniacze stawu skokowego.
    • Unikaj przenoszenia ciężaru na stopę lub długiego stania.
    • Powstrzymaj się od chodzenia boso i noszenia źle dopasowanych i całkiem płaskich butów.
    • Jeśli masz nadwagę, zrzucenie dodatkowych kilogramów zmniejszy nacisk na stopy.

    Jak działają wkładki

    Wkładki to elementy umieszczane wewnątrz butów. Stanowią warstwę amortyzującą pomiędzy stopą a podeszwą buta, absorbując wstrząsy i zapewniając komfort podstawie stopy. Pełną instrukcję stosowania zawsze znajdziesz na opakowaniu.4

    Wkładki Scholl do codziennego obuwia

    Wkładki żelowe Scholl GelActiv™ to idealny wybór, jeśli prowadzisz aktywny tryb życia i każdego dnia jesteś na nogach po kilka godzin bez przerwy.5 Dostępne są trzy wersje wkładek: do codziennego obuwia i do obuwia do pracy.

    Wkładki do codziennego obuwia marki Scholl oferują wszechstronne wsparcie na co dzień, zapewniając dodatkową amortyzację na twardym podłożu. Technologia GelActiv™ obejmuje różne elementy żelowe dające ekstra podparcie i amortyzację w miejscach, w których stopy potrzebują tego najbardziej, zapobiegając ich przemęczeniu. Twardszy żel podpiera podbicie stopy i piętę, natomiast miękki żel amortyzuje i absorbuje wstrząsy. Nasze wkładki można myć, należy je jednak wymieniać na nowe co sześć miesięcy.5

    Kiedy należy zgłosić się do lekarza

    W większości przypadków ból pięt i kostek możesz złagodzić samodzielnie w domu. Jeśli doświadczasz poniższych objawów, skontaktuj się z lekarzem, aby zasięgnąć porady medycznej:

    • problemy ze stopami, które nie ustąpią samoczynnie lub w wyniku codziennej pielęgnacji w ciągu trzech tygodniu,
    • silny ból po urazie lub nietypowy kształt stopy, dźwięk przypominający trzask,
    • zgrzytanie lub wystrzał w momencie doznania urazu i trudności w poruszaniu nogą w kostce lub stopą.

    Materiały żródłowe

    1College of Podiatry. Heel pain. Data dostępu: listopad 2019.
    https://cop.org.uk/foot-health/common-foot-problems/heel-pain/

    2Schoen Clinic. Flat foot and high arch. Data dostępu: listopad 2019
    https://www.schoen-clinic.com/flat-foot-and-high-arch

    3Health Communities. Foot pain. Data dostępu: listopad 2019
    http://www.healthcommunities.com/foot-pain/causes.shtml

    4Web MD. Foot pain. Data dostępu: grudzień 2019
    https://www.webmd.com/pain-management/guide/foot-pain-causes-and-treatments#1

    5RB data on file. Scholl foot science. Biomechanics. 2018.

    Katalog produktów

    Powiązane produkty​