Jak wybrac odpowiednie wkladki GelActiv

    Jak wybrać odpowiednie wkładki GelActiv

    27 mar 2020

    Jeśli cierpisz z powodu bólu stóp lub dyskomfortu, wkładki mogą odmienić Twoje codzienne samopoczucie. Wkładki sprawiają, że buty są bardziej wygodne, absorbują wstrząsy podczas ćwiczeń i korygują problemy spowodowanie nierównym rozłożeniem ciężaru w stopach. Niniejszy artykuł zawiera ogólne wskazówki dotyczące dbania o stopy i wyjaśnia jak wybrać odpowiednie wkładki do różnego rodzaju butów w Twojej szafie.1

    Jak wybrać odpowiednie wkładki GelActiv

    Przewodnik ułatwiający dobór odpowiednich wkładek do twoich ulubionych butów

    Dowiedz się, w jaki sposób gama różnych wkładek może przynieść korzyści Twoim stopom – ulżyć w bólu, zmniejszyć zmęczenie i sprawić, że buty, które nosisz na co dzień staną się wygodniejsze. 

    • Wybierz odpowiednie wkładki w zależności od rodzaju obuwia
    • Zapoznaj się z ogólnymi wskazówkami pielęgnacyjnymi, aby Twoje stopy były elastyczne i wypoczęte 

    Jak dbać o stopy – przydatne wskazówki

    Jeśli doświadczasz jakiegokolwiek rodzaju bólu stóp lub odczuwasz ogólne zmęczenie stóp, wypróbuj poniższe ćwiczenia i techniki relaksacji, aby poprawić ich elastyczność i mobilność:

    1. Usiądź na krześle i podnieś stopy odrobinę nad podłogę, wyciągając nogi. Powoli przesuń czubki palców u nóg w stronę tułowia, a następnie rozciągnij w przeciwnym kierunku. Spróbuj wykonać dwie serie po pięć powtórzeń na każdą stopę, aby złagodzić ból oraz zwiększyć siłę i elastyczność palców, kostek i łydek.2
    2. Jeśli potrzebujesz, oprzyj ręce na oparciu krzesła dla większej stabilności. Rozstaw stopy na szerokość bioder i unieś obie pięty nad podłogę, najwyżej jak potrafisz bez odczuwania dyskomfortu. Ruch powinien być wolny i kontrolowany. Pozostań chwilę w tej pozycji i powróć do pozycji początkowej. Wykonaj pięć powtórzeń. Aby zwiększyć trudność ćwiczenia, wykonaj je bez podpierania się.3
    3. Usiądź prosto na krześle, kładąc stopy płasko na podłodze. Umieść niewielki przedmiot, np. chusteczkę higieniczną lub długopis, na podłodze. Chwyć przedmiot stopą i podnieś go. Utrzymaj tę pozycję przez kilka sekund i powróć do pozycji początkowej. Powtórz ćwiczenie na drugą stopę.4
    4. Turlanie piłki tenisowej stopą nie tylko stanowi jej masaż, ale również pozwala rozciągnąć podstawę stopy. Siedząc na krześle umieść piłkę tenisową pod stopą i naciśnij na nią tak mocno, jak tylko dasz radę, jakby próbując wcisnąć piłkę w podłogę. Następnie turlaj piłkę tam i z powrotem pomiędzy palcami a piętą. Wykonuj ćwiczenie przez 30 sekund, po czym zmień stopę.5
    5. Stań na jednej stopie, a drugą wysuń do tyłu, rozciągając nogę, która jest z tyłu. Zacznij wykonywać koliste ruchy stopą wyciągniętej w tył nogi. Powtórz ćwiczenie pięć razy i zmień stopę. Jeśli chcesz wykonać bardziej zaawansowaną wersję tego ćwiczenia, możesz umieścić miękką matę pod stopą, na której stoisz. To świetne ćwiczenie na równowagę i mięśnie stóp.6
    6. Kojąca kąpiel stóp to prosty sposób na relaks zarówno stóp, jak i całego ciała. Nalej ciepłą wodę do miski i dodaj wybrany olejek eteryczny, np. o zapachu lawendy lub rozmarynu, aby zrelaksować i odświeżyć stopy.

    Dobór odpowiednich wkładek do twoich ulubionych butów

    Każda para butów jest inna. Bez względu na to, czy buty są płaskie czy na wysokim obcasie, otwarte czy pełne, mamy wygodne rozwiązanie dla każdego z Twoich ulubionych fasonów. 

    Buty płaskie 

    Wąskie i płaskie buty, takie jak baleriny, nie zapewniają dobrego wsparcia podbicia, co może powodować bolesną przypadłość stóp zwaną zapaleniem powięzi podeszwowej.7 Jeśli nie chcesz jednak rezygnować z noszenia balerinek czy płaskich klapek, wybierz wkładki żelowe Scholl GelActiv™ do płaskiego obuwia, które zostały zaprojektowane z uwzględnieniem dodatkowej amortyzacji, aby absorbować wstrząsy, jakich doznają pięty i podbicie stóp. Technologia antypoślizgowa sprawia, że wkładka stabilnie trzyma się na miejscu, zwiększając Twój komfort bez względu na to, gdzie zmierzasz.

    Buty na wysokim obcasie

    Nowe szpilki wyglądają obłędnie, lecz po kilku godzinach mogą zacząć powodować ból pięt, szczypanie w niewłaściwych miejscach i ból śródstopia. Na takie momenty zawsze możesz mieć ze sobą zapasową parę płaskich butów, które założysz, kiedy ból stanie się nie do zniesienia, lecz możesz też wypróbować dyskretne wkładki do butów na obcasie, które zapobiegają bólowi zanim się pojawi.

    Wkładki żelowe Scholl GelActiv™ do codziennego obuwia na obcasie to idealny wybór do butów na niższym obcasie (do 8 cm). Miękkie żelowe poduszki zapewniają dodatkowe wsparcie i działają głównie na śródstopie, aby zwiększyć Twój komfort i dać Ci poczucie lekkości stóp na cały dzień.

    Odsłaniające stopy buty z paskami lub te z otwartymi palcami często wpijają się w stopy w najbardziej niewłaściwych miejscach. Wkładki żelowe Scholl GelActiv™ do odsłoniętego obuwia są supercienkie, aby nie powodować ucisku palców, oraz przezroczyste, aby zapewnić Ci niewidoczne wsparcie przez cały dzień.

    Jeżeli masz odwagę, żeby nosić niebotycznie wysokie szpilki (wyższe niż 8 cm), pokochasz stabilną pozycję i komfort, jakie zapewnią Ci wkładki żelowe Scholl GelActiv™ do obuwia na wysokim obcasie. Materiał o świetnej przyczepności i niewielkie wypustki na powierzchni wkładek zapobiegają ślizganiu się stóp, a ultradelikatny żel ogranicza nacisk na śródstopie.

    Wszystkie produkty z nowej gamy wkładek Scholl GelActiv™  zostały stworzone tak, aby pasowały do każdego buta, bez konieczności przycinania. Wystarczy usunąć folię ochronną i umieścić wkładkę w bucie.

    Materiały żródłowe

    1WebMD. Foot Pain. Data dostępu: listopad 2019.
    https://www.webmd.com/pain-management/guide/foot-pain-causes-and-treatments#1

    2NHS. Sitting Exercises. Data dostępu: listopad 2019.
    https://www.nhs.uk/live-well/exercise/sitting-exercises

    3NHS. Strength Exercises. Data dostępu: listopad 2019.
    https://www.nhs.uk/live-well/exercise/strength-exercises

    4Medical News. 9 Foot Exercises. Data dostępu: listopad 2019.
    https://www.medicalnewstoday.com/articles/320964.php

    5Livestrong. Tennis Ball exercises. Data dostępu: listopad 2019.
    https://www.livestrong.com/article/405702-tennis-ball-exercises-for-feet

    6Harvard Health. Exercises for healthy feet. Data dostępu: listopad 2019.
    https://www.health.harvard.edu/healthbeat/exercises-for-healthy-feet

    7NHS. Plantar Fasciitis. Data dostępu: listopad 2019.
    https://www.nhs.uk/conditions/plantar-fasciitis

    Katalog produktów

    Powiązane produkty​