Jak uniknac bolu piet podczas chodzenia - w dziesieciu latwych krokach

    Jak uniknąć bólu pięt podczas chodzenia – w dziesięciu łatwych krokach

    27 mar 2020

    Przedstawiamy 10 prostych kroków do uniknięcia bólu pięt podczas chodzenia – od właściwego obuwia po idealnie dopasowane wkładki.
    Istotnym czynnikiem jest odpowiednie dopasowanie butów.

    Jak uniknąć bólu pięt podczas chodzenia – w dziesięciu łatwych krokach

    Odpowiednie obuwie, odpowiednie dopasowanie1

    Odpowiednie obuwie będzie podpierać podbicie stopy i amortyzować uderzenia stóp o podłoże w trakcie chodzenia. Noszenie butów, które nie zapewniają tego rodzaju wsparcia, np. sandałów, może zwiększać ryzyko wystąpienia bólu pięt.1

    Warto także dopilnować, aby obuwie było właściwie dopasowane. Zanim kupisz nowe buty, pochodź w nich po sklepie upewniając się, że obydwa duże palce mają wystarczającą przestrzeń do poruszania się, kiedy chodzisz.

    Wkładki codziennego użytku

    Wkładki stanowią skuteczny i dyskretny sposób na zapewnienie sobie dodatkowego komfortu podczas chodzenia, bez konieczności wprowadzania radykalnych zmian w garderobie. Wkładki umieszcza się wewnątrz butów i działają one na zasadzie amortyzatora wstrząsów pomiędzy podstawą stopy a podeszwą buta (Medical News – Heel Pain). W gamie wkładek żelowych GelActiv marki Scholl każdy znajdzie produkt odpowiedni dla swoich stóp, bez względu na to, czy musi sporo chodzić w pracy czy po prostu potrzebuje dodatkowej amortyzacji podczas załatwiania codziennych spraw.

    Wkładki żelowe GelActiv dla kobiet zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o butach na obcasie i innych typach damskiego obuwia stanowiących wyzwanie dla stóp.

    Zmieniaj buty

    Codzienne noszenie tej samej pary butów może zmniejszać wsparcie, jakie zapewniają stopom. Dobrym pomysłem jest naprzemienne noszenie różnego rodzaju butów, aby każda para mogła służyć Ci na dłużej. Noszenie zupełnie płaskich butów dzień po dniu może również powodować nadwyrężenie stóp.1

    Bose stopy na twardych powierzchniach1

    Dotyk promieni słonecznych na stopach w ciepłe letnie dni to wspaniałe uczucie. Chodzenie boso po plaży, nad basenem czy w trakcie pikniku na łące może się zatem wydawać kuszące. Jednakże chodzenie bez obuwia może pozbawiać stopy potrzebnego im wsparcia, szczególnie na twardym podłożu.1 Aby w dyskretny sposób dodać letnim sandałom lub szpilkom bez palców nieco amortyzacji, wypróbuj wkładki Scholl GelActiv dla kobiet.

    Nie każdy lubi nosić buty w domu, lecz jeśli już to robić, dobrym pomysłem jest zapewnienie stopom lepszej amortyzacji, w szczególności w przypadku twardych, pokrytych kafelkami podłóg.1 Jeżeli natomiast nie przepadasz za chodzeniem po domu w butach, warto zainwestować w parę wygodnych pantofli z dodatkową wyściółką pod stopami, aby prowadząc Cię z jednego pokoju do drugiego, stopy miały jak najlepsze wsparcie.

    Rozgrzewka2

    O ile przechadzka do sklepu nie wydaje się forsownym ćwiczeniem, rozgrzewka przed codziennym spacerem to wspaniały nawyk, który warto sobie wyrobić, aby uniknąć bólu pięt. Rozciąganie może obejmować tak proste czynności, jak turlanie piłką pod stopą przez dwie minuty.1

    Zmniejsz obciążenie

    Każdy z nas ma satysfakcję, kiedy postanowi zrezygnować z jazdy autobusem czy samochodem i pójść do pracy pieszo. Jednak jeśli zwykle zabierasz ze sobą ciężki sprzęt lub książki, możesz odczuwać zwiększony nacisk na stopy. Im więcej waży Twoja torebka czy aktówka, tym większe prawdopodobieństwo, że odczujesz to w dolnej części ciała. Być może nosisz coś, co możesz zostawiać na noc w pracy?

    Odpocznij pomiędzy spacerami1

    Jeśli już doświadczasz bólu pięt, zapewnij swojemu organizmowi czas na odpoczynek. Jeżeli codziennie chodzisz do pracy pieszo, rozważ pojechanie autobusem lub innym środkiem transportu do czasu ustąpienia bólu.1 O ile raczej nie będzie potrzeby brania wolnego w pracy, poinformuj współpracowników, że musisz ograniczyć czas, jaki spędzasz na nogach. Po pracy dobrze dać sobie chwilę na relaks i dosłownie wyciągnąć nogi. Uniesienie ich do góry i oparcie może być szczególnie skuteczne.

    Znajdź najlepszą trasę

    Technologia wydaje się mieć dziś odpowiedź na wszystko. Jeśli dokucza Ci ból pięt, rozważ skrócenie spacerów i odkrywaj nowe ścieżki. Dostępnych jest mnóstwo świetnych aplikacji, które pomogą Ci zaplanować czas spaceru i znaleźć najkrótsze trasy.

    Wybierz swoją ścieżkę

    Bez względu na to, czy zabierasz psa do parku, czy idziesz do sklepu, czasem trudno jest uniknąć betonowych nawierzchni. Twarde podłoże, takie jak beton, może jednak z czasem niekorzystnie odbić się na Twoich stopach.1 Rozważ wybranie drogi porośniętej trawą, która wpłynie na kondycję Twoich stóp w znacznie mniejszym stopniu. Jeśli pokonujesz duże odległości, aby być w formie, możesz nawet wybrać drogę przez plażę lub przez las.

    Utrzymuj zdrową wagę

    Waga ciała może zwiększać nacisk na stopy, podobnie jak ciężar, który niesiemy. Lekarze i specjaliści powszechnie zalecają utrzymywanie zdrowej masy ciała, nie tylko w celu zmniejszenia ryzyka bólu pięt1, lecz również aby zachować sprawność fizyczną i pomóc organizmowi szybko regenerować się po nadwyrężeniach i urazach.

    Chodzenie to wspaniały sposób na pozostanie w formie, ale także na poznanie okolicy i docenienie otaczającego nas świata. Jeżeli odczuwasz wczesne objawy bólu pięt, rozważ zastosowanie niektórych spośród powyższych kroków, aby zapobiec pogorszeniu się sytuacji. Jeśli jednak ból Cię zaniepokoi lub nasili się, zawsze zasięgnij porady lekarskiej.

    Materiały źródłowe

    1Medical news. Heel pain. Data dostępu: listopad 2019.
    https://www.medicalnewstoday.com/articles/181453.php

    Katalog produktów

    Powiązane produkty​