Na bosaka


Pozwól stopom oddychać i zadbaj o lepsze krążenie, chodząc boso. Chodzenie na bosaka może nie być odpowiednie w przypadku osób cierpiących na cukrzycę. 


Czy to pomaga?
Chodzenie boso ma wiele zalet. Pomaga poprawić krążenie krwi, pobudza wrażliwość stóp i wprowadza w stan zrelaksowania. Skorzystaj z dobrej pogody wyskakując z butów i chodząc boso po domu, w parku czy na plaży.

 

Kilka przydatnych wskazówek

  • Do pierwszych wędrówek na bosaka lepiej nadaje się plaża piaszczysta niż kamienista, lub porośnięta trawą łąka na pagórku, bardziej niż leśna ścieżka.


  • Patrz pod nogi, by nie nadepnąć na brudne lub ostro zakończone   przedmioty.


  • Zawsze noś ze sobą buty i jeżeli sądzisz, że podłoże nie jest wystarczająco bezpieczne, załóż je.


  • Staraj się nie przedobrzyć. Na początku chodzenie na bosaka może przyczynić się do nadwyrężenia ścięgien i stawów stóp, powodując ból i stan zapalny.


  • Po powrocie do domu umyj stopy odpowiednim preparatem, starannie je osusz i nałóż na nie krem nawilżający, by przywrócić im miękkość.